перейти до основного змісту

Відображення мережевого вмісту Відображення мережевого вмісту

пропустити банер

Навіґативний ланцюжок Навіґативний ланцюжок

Навіґація Навіґація

Відображення мережевого вмісту Відображення мережевого вмісту

Відображення мережевого вмісту Відображення мережевого вмісту

ZNAJDŹ NAS:

Відображення мережевого вмісту Відображення мережевого вмісту

APEL DO SPECJALISTÓW PRACUJĄCYCH Z DZIEĆMI DWUJĘZYCZNYMI

APEL DO SPECJALISTÓW PRACUJĄCYCH Z DZIEĆMI DWUJĘZYCZNYMI

Grupa 23 doświadczonych badaczy i badaczek wystosowała apel do wszystkich profesjonalistów zajmujących się dziećmi dwujęzycznymi.  Apel wskazuje na podstawowe fakty dotyczące rozwoju dwujęzycznego, co do których naukowcy z całego świata są zgodni. Celem tej inicjatywy jest upowszechnianie wiedzy o dwujęzyczności opartej na przesłankach naukowych i zapobieganie rozprzestrzenianiu się nieprawdziwych informacji na ten temat.

Treść apelu, wraz z pełną listą sygnatariuszy oraz spisem wybranych publikacji naukowych dotyczących tez zawartych w apelu, można przeczytać (oraz pobrać do dalszego upowszechniania) tutaj:

PEŁNA TREŚĆ APELU

Pod apelem podpisało się troje badaczy Instytutu Glottodydaktyki Polonistycznej: prof. dr hab. Władysław Miodunka, dr hab. Anna Seretny, prof. UJ, oraz dr hab. Robert Dębski, prof. UJ. 
 

Sygnatariusze zachęcają innych badaczy i badaczki zajmujących się  zawodowo badaniami naukowymi nad rozwojem dzieci, językiem, dwu- i wielojęzycznością lub innymi pokrewnymi tematami, do poparcia tej inicjatywy.

Poparcie apelu jest możliwe poprzez formularz