Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

ZNAJDŹ NAS:

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

APEL DO SPECJALISTÓW PRACUJĄCYCH Z DZIEĆMI DWUJĘZYCZNYMI

APEL DO SPECJALISTÓW PRACUJĄCYCH Z DZIEĆMI DWUJĘZYCZNYMI

Grupa 23 doświadczonych badaczy i badaczek wystosowała apel do wszystkich profesjonalistów zajmujących się dziećmi dwujęzycznymi.  Apel wskazuje na podstawowe fakty dotyczące rozwoju dwujęzycznego, co do których naukowcy z całego świata są zgodni. Celem tej inicjatywy jest upowszechnianie wiedzy o dwujęzyczności opartej na przesłankach naukowych i zapobieganie rozprzestrzenianiu się nieprawdziwych informacji na ten temat.

Treść apelu, wraz z pełną listą sygnatariuszy oraz spisem wybranych publikacji naukowych dotyczących tez zawartych w apelu, można przeczytać (oraz pobrać do dalszego upowszechniania) tutaj:

PEŁNA TREŚĆ APELU

Pod apelem podpisało się troje badaczy Instytutu Glottodydaktyki Polonistycznej: prof. dr hab. Władysław Miodunka, dr hab. Anna Seretny, prof. UJ, oraz dr hab. Robert Dębski, prof. UJ. 
 

Sygnatariusze zachęcają innych badaczy i badaczki zajmujących się  zawodowo badaniami naukowymi nad rozwojem dzieci, językiem, dwu- i wielojęzycznością lub innymi pokrewnymi tematami, do poparcia tej inicjatywy.

Poparcie apelu jest możliwe poprzez formularz

// ]]>