ZASADY OCENIANIA
INFORMACJE OGÓLNE
- Na początku semestru prowadzący zajęcia ustalają program i przedstawiają go studentom.
- W ciągu semestru prowadzący zajęcia dokumentują wyniki nauczania (testy, wykonanie zadań domowych) studentów oraz ich frekwencję.
- Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego, student musi zdać egzamin połówkowy.
- Student, który opuści ponad 20% zajęć z danego przedmiotu nie ma możliwości otrzymania zaliczenia i zdawania egzaminu końcowego, a zarazem przyznania mu punktów ECTS. W nadzwyczajnych okolicznościach zgodę na zdawanie egzaminu może wyrazić dyrektor Centrum. Ma prawo natomiast do otrzymania zaświadczenia o udziale w kursie.
- Student, który opuści ponad 60% ogółu zajęć nie ma możliwości otrzymania zaświadczenia o udziale w kursie.
- Po zakończeniu kursu (semestralnego bądź rocznego) studenci otrzymują dyplomy. Ocena wpisywana na dyplom jest średnią arytmetyczną ocen ze wszystkich egzaminów.
EGZAMINY POŁÓWKOWE I KOŃCOWE
- Egzaminy przeprowadza się dwa razy w semestrze. Zarówno egzaminy połówkowe, jak i egzaminy końcowe z gramatyki, słownictwa oraz bloku sprawności językowych są organizowane w wyznaczonym terminie. Pozostałe testy sprawdzające prowadzący zajęcia przeprowadzają indywidualnie.
- Do karty egzaminacyjnej wpisywane są oceny z poszczególnych przedmiotów (np. gramatyka, słownictwo, komunikacja i konwersacja, rozumienie ze słuchu itp.).
- Prowadzący zajęcia nadobowiązkowe przygotowują egzaminy oddzielnie i przeprowadzają je w wyznaczonym terminie.
Test połówkowy i końcowy składa się z następujących części o określonej punktacji:
*Na poziomie C układ sprawności, a w konsekwencji także punktacji egzaminu, może być modyfikowany w zależności od potrzeb grupy. Zmiany winny być uzgodnione z dyrektorem ds. dydaktycznych.
- Egzaminy połówkowe i końcowe są dokumentami do wglądu. Są one własnością Centrum i, po poprawie, powinny wrócić do opiekuna grupy.
- W przypadku oceny niedostatecznej otrzymanej z jednej z części egzaminu student może poprawić ocenę, przystępując do egzaminu poprawkowego.
EGZAMIN PISEMNY
- Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne sprawdzają znajomość gramatyki i słownictwa w kontekście.
- W części „Rozumienie ze słuchu" i „Rozumienie tekstu pisanego" rozumienie szczegółowe, selektywne i globalne sprawdza się za pomocą zróżnicowanych technik.
- W pracach pisemnych oceniane są następujące elementy:
- wykonanie zadania (treść, długość, forma, kompozycja),
- poprawność gramatyczna,
- słownictwo i styl,
- ortografia i interpunkcja.
EGZAMIN USTNY
- Na egzaminie studenci losują jeden z przygotowanych zestawów.
- W zestawie na poziomach od A1 do B1 znajdują się 2–3 zadania, które badają umiejętność uczestnictwa w sytuacjach komunikacyjnych życia codziennego.
- Zestawy na poziomy od B2 do C2 zawierają 2–3 zadnia, za pomocą których testowana jest umiejętność tworzenia dłuższej, logicznej i uporządkowanej wypowiedzi ustnej.
- W czasie egzaminu ustnego ocenia się:
do poziomu B1:
- stopień zrozumienia poleceń;
- wykonanie zadania i sposób prezentacji;
- płynność wypowiedzi;
- poprawność językową wypowiedzi (słownictwo/gramatykę/
- wymowę i intonację).
od poziomu B2:
- wykonanie zadania i sposób prezentacji;
- styl wypowiedzi;
- poprawność gramatyczną wypowiedzi;
- zasób słownictwa, idiomatykę i styl;
- wymowę i intonację;
- płynność wypowiedzi.