ZASADY OCENIANIA

INFORMACJE OGÓLNE

  • Na początku semestru prowadzący zajęcia ustalają program i przedstawiają go studentom.
  • W ciągu semestru prowadzący zajęcia dokumentują wyniki nauczania (testy, wykonanie zadań domowych) studentów oraz ich frekwencję.
  • Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego, student musi zdać egzamin połówkowy.
  • Student, który opuści ponad 20% zajęć z danego przedmiotu nie ma możliwości otrzymania zaliczenia i zdawania egzaminu końcowego, a zarazem przyznania mu punktów ECTS. W nadzwyczajnych okolicznościach zgodę na zdawanie egzaminu może wyrazić dyrektor Centrum. Ma prawo natomiast do otrzymania zaświadczenia o udziale w kursie.
  • Student, który opuści ponad 60% ogółu zajęć nie ma możliwości otrzymania zaświadczenia o udziale w kursie.

  • Po zakończeniu kursu (semestralnego bądź rocznego) studenci otrzymują dyplomy. Ocena wpisywana na dyplom jest średnią arytmetyczną ocen ze wszystkich egzaminów.

 

 

EGZAMINY POŁÓWKOWE I KOŃCOWE

  • Egzaminy przeprowadza się dwa razy w semestrze. Zarówno egzaminy połówkowe, jak i egzaminy końcowe z gramatyki, słownictwa oraz bloku sprawności językowych są organizowane w wyznaczonym terminie. Pozostałe testy sprawdzające prowadzący zajęcia przeprowadzają indywidualnie.
  • Do karty egzaminacyjnej wpisywane są oceny z poszczególnych przedmiotów (np. gramatyka, słownictwo, komunikacja i konwersacja, rozumienie ze słuchu itp.).
  • Prowadzący zajęcia nadobowiązkowe przygotowują egzaminy oddzielnie i przeprowadzają je w wyznaczonym terminie.

Test połówkowy i końcowy składa się z następujących części o określonej punktacji:

*Na poziomie C układ sprawności, a w konsekwencji także punktacji egzaminu, może być modyfikowany w zależności od potrzeb grupy. Zmiany winny być uzgodnione z dyrektorem ds. dydaktycznych.

  • Egzaminy połówkowe i końcowe są dokumentami do wglądu. Są one własnością Centrum i, po poprawie, powinny wrócić do opiekuna grupy.
  • W przypadku oceny niedostatecznej otrzymanej z jednej z części egzaminu student może poprawić ocenę, przystępując do egzaminu poprawkowego.

EGZAMIN PISEMNY

  • Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne sprawdzają znajomość gramatyki i słownictwa w kontekście.
  • W części „Rozumienie ze słuchu" i „Rozumienie tekstu pisanego" rozumienie szczegółowe, selektywne i globalne sprawdza się za pomocą zróżnicowanych technik.
  • W pracach pisemnych oceniane są następujące elementy:
  • wykonanie zadania (treść, długość, forma, kompozycja),
  • poprawność gramatyczna,
  • słownictwo i styl,
  • ortografia i interpunkcja.

        EGZAMIN USTNY

  • Na egzaminie studenci losują jeden z przygotowanych zestawów.
  • W zestawie na poziomach od A1 do B1 znajdują się 2–3 zadania, które badają umiejętność uczestnictwa w sytuacjach komunikacyjnych życia codziennego.
  • Zestawy na poziomy od B2 do C2 zawierają 2–3 zadnia, za pomocą których testowana jest umiejętność tworzenia dłuższej, logicznej i uporządkowanej wypowiedzi ustnej.
  • W czasie egzaminu ustnego ocenia się:

do poziomu B1:

  • stopień zrozumienia poleceń;
  • wykonanie zadania i sposób prezentacji;
  • płynność wypowiedzi;
  • poprawność językową wypowiedzi (słownictwo/gramatykę/     
  • wymowę i intonację).

od poziomu B2:

  • wykonanie zadania i sposób prezentacji;
  • styl wypowiedzi;
  • poprawność gramatyczną wypowiedzi;
  • zasób słownictwa, idiomatykę i styl;
  • wymowę i intonację;
  • płynność wypowiedzi.